سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
پاسخگوی سوالات پزشکی شما
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عاشورا در نگاه دیگران 1

چارْلز دیکنْز (نویسنده معروف انگلیسی): اگر منظور امام حسین(ع) جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمیدم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.

توماس کارْلایْل (فیلسوف و مورخ انگلیسی) : بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین(ع) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می شود و پیروزی حسین(ع) با وجود اقلّیتی که داشت، باعث شگفتی من است.

ادوارد براوْن (مستشرق معروف انگلیسی) : آیا قلبی پیدا می شود که وقتی دربارهء کربلا سخن می شنود، آغشته با حزن و الم نگردد؟ حتّی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.

ل. م.بوید : در طیّ قرون، افراد بشر همیشه جرأت و پردلی و عظمت روح، بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته اند و در همین هاست که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی شود. این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین(ع). و من مسرورم که با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا می گویند شرکت کرده ام، هرچند که 1300 سال از تاریخ آن گذشته است.

ماربین آلمانی (خاورشناس) : حسین(ع) با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومیت و حقانیّت خود، به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و اسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلندآوازه ساخت. این سرباز رشید عالم اسلام به مردم دنیا نشان داد که ظلم و بیداد و ستمگری پایدار نیست و بنای ستم هر چه ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقّ و حقیقت چون پرکاهی بر باد خواهد رفت.

گیبون (مورخ انگلیسی) : با آنکه مدّتی از واقعه گربلا گذسته و ما هم با صاحب واقعه هم وطن نیستیم، مع ذلک مشقّات و مشکلاتی که حضرت حسین(ع) تحمّل کرده، احساسات سنگین دل ترین خواننده را برمی انگیزد، چندانکه یک نوع عطوفت و مهربانی نسبت به آن حضرت در خود می یابد.

ناپلئون بناپارت : درباره یکی از ساده ترین جلوه های قیام امام حسین می گوید:" ما باید برای برپایی یک همایش اجتماعی یا سیاسی ده ها هزار کارت چاپ کنیم و با چه زحماتی آن کارت ها را به اشخاص برسانیم از این گذشته , از ده ها هزار نفر   , تنها هزار نفر حاضر می شوند و کار نا تمام می ماند  ولی مسلمانان و شیعیان با نصب یک پرچم سیاه بر سر در  یک خانه می گویند : " ما  می خواهیم برای حسین عزیزمان گریه کنیم" , ده ها هزار نفر در ظرف دو ساعت در مجلس جمع می شوند و همه مسائل اجتماعی سیاسی خود را در این مجلس حل و فصل می کنند . این یکی از فواید قیام امام حسین (ع) است . 

مهاتما گاندی : من زندگی امام حسین(ع)  آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و وتوجه کافی به صفحات کربلا کرده ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز باشد باید از سرمشق امام حسین (ع) تقلید کند .
هربرت اسپنسر: بزرگترین آرمان نیکان این است که در آدم سازی شرکت کنند , یعنی مکتب صالح سازی بیاورند , مکتب حسین(ع)  نه تنها مکتب گناهکار سازی نبود , از صالح سازی هم بالاتر بود .مکتب مصلح سازی است .

 

 

منابع:http://www.nughab.blogfa.com    http://www.emamhossein.com   

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ( شنبه 86/10/29 :: ساعت 1:37 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خلیج فارس
سوال و جواب 4:
سوال و جواب 3:
سوال و جواب 2:
سوال و جواب 1
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 18
>> مجموع بازدیدها: 16725
» درباره من

پاسخگوی سوالات پزشکی شما
مدیر وبلاگ : [15]
نویسندگان وبلاگ :
دریا
دریا (@)[8]


در این وبلاگ آقای دکتر زارع در حد توان و بضاعت علمی خود و با توجه به تجربیات چندین ساله خدمت به مردم در مراکز مختلف درمانی، پاسخگوی سوالات پزشکی شما بازدید کننده عزیز می باشند.

» آرشیو مطالب
86
نکته ها 86

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب