• وبلاگ : پاسخگوي سوالات پزشكي شما
  • يادداشت : نكته 3
  • نظرات : 2 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نسيم 

    جطوري جواب سوال خصوصيمو بكيرم؟
    + مهري ابراهيمي 

    اينجانب زني 26 ساله هستم که 45 روز پيش دچار زايمان زودرس در هفته 31 شدم و اين اولين بارداريم بود . در کل تا هفته 30 و 5 روز دوران بارداري کاملا راحتي داشتم و تمام آزمايشها و سونوگرافيهايي که انجام دادم عالي و چون خودم تهران زندگي مي کنم و پدر و مادرم قم هستند ، معمولا هر هفته به قم مي رفتم و در اين مدت کمترين مشکلي نداشتم تا اين که زماني که 30 هفته و 5 روز بودم ، صبح که از خواب بيدار شدم ، ديدم که کيسه آبم پاره شده . سريع به بيمارستان رفتم و بستري شدم . البته در سونويي که انجام دادم هنوز ميزان آب خوب بود و آب زيادي از دست نرفته بود . به مدت 6 روز در بيمارستان بستري بودم و دو نوبت آمپول بتامتازون هم دريافت کردم و در اين مدت در استراحت مطلق بودم و مرتبا در سرمم آنتي بيوتيک تزريق مي شد تا اين که در روز ششم دچار تب و لرز شدم و بنا به نظر دکتر ختم حاملگي انجام شد و چون بچه بريچ بود سزارين شدم . ابتدا که بچه متولد شد ، از لحاظ تنفسي در وضعيت مناسبي نبود و سريع به nicu منتقل شد وچند روزي تنفس مصنوعي داشت . اما کم کم وضعيتش بهتر شد و تقريبا روز به روز نيازش به اکسيژن کمتر مي شد تا اين که در روز 26 ام به دليل خونريزي مغزي و تشنج فوت شد و دکتر علت آن را تنها نارس بودن عنوان کرد .

    حال سوال من از شما اين است که اگر بخواهم دوباره براي بارداري اقدام کنم ، چه زماني مناسب است و قبل از آن چه کارهايي لازم است انجام شود تا دوباره اين مشکل پيش نيايد ؟

    البته با دکترم که مشورت کردم گفتند که تا 6 ماه بايد صبر کنم وفعلا يک سونوگرافي از روي شکم انجام دهم ( سونو از رحم و ضمائم آن ) . هم چنين بايد معاينه واژينال شوم و يک عکس رنگي از رحمم . البته گفتند که در هر صورت در بارداري بعدي لازم است که دهانه رحمم دوخته شود ؟ حال مي خواهم بدانم آيا براي هر کسي که سابقه زايمان زودرس داشته باشد بايد دهانه رحم دوخته شود يا فقط براي کساني که نارسايي گردن رحم دارند و آيا ممکن است که پاره شدن کيسه آبم در اثر نارسايي گردن رحم باشد؟ هم چنين من شنيده ام که خود عمل سرکلاژ ممکن است باعث عفونت و پاره شدن کيسه آب و زايمان زودرس شود . اين مطلب تا چه اندازه صحت دارد و به نظر شما براي کسي چون من با اين سابقه ، عمل سرکلاژ مفيد است ؟ و اگر اين عمل انجام شود تا چه حد مي توان به يک زايمان ايده آل و به موقع اميدوار بود ؟

    البته من در طول 4 هفته قبل از اين که کيسه آبم پاره شود ، هر 4 هفته مسافرت به قم را داشتم و هم چنين در طول يک هفته قبل از اين اتفاق هم دو بار مهمان داشتم و من هم از جمله کساني هستم که زماني که مهمان دارم حسابي خودم را خسته مي کنم و نيز 4-5 روز قبل از اين اتفاق نزديکي داشتم . مي خواستم ببينم آيا ممکن است پاره شدن کيسه آبم به اين دلايل باشد؟

    + راد 
    سلام اطلاعاتي درموردشانه الكتريكي ميخواستم واينكه چه طور ميشه اون روتهيه كرد؟